PTG

Massey Ferguson 8S Dyna E-Power traktor a Morocco Desert Challengen

2000 km a sivatagban

Massey Ferguson 8S Dyna E-Power traktor részt vett a Morocco Desert Challenge versenyen

A Massey Ferguson, az AGCO (NYSE: AGCO) világmárkája örömmel jelenti be, hogy MF 8S Dyna E-Power modellje lett az első traktor, amely valaha sikeresen teljesítette a Morocco Desert Challenge sivatagi versenyt.

A módosított erőgép a 144 induló közül az összes kategóriát figyelembe véve a 75. helyen ért célba, a teherautó kategóriában pedig a nyolc indulóból a negyedik helyet szerezte meg. Ez a mérföldkő is hangsúlyozza az MF 8S sokoldalúságát és alkalmazkodóképességét. A traktor verseny során nyújtott teljesítménye tovább gazdagítja a Massey Ferguson már meglévő sikereit a legkeményebb körülmények között, beleértve az Antarctica 1 és 2 küldetéseket, a szántóföldi világrekordot, valamint humanitárius kezdeményezéseket, mint a Tractor’Dak és az Africa Track eseményeket.

Versenyre történő módosítások

Mivel ez volt az első traktor, amely teljesített egy Rally-Raid versenyt, több módosítást is el kellett végezni az MF 8S modellen a versenyszabályoknak való megfelelés érdekében. A traktor Michelin Evobib VF 600/70 R30 abroncsokat kapott elöl, és VF 710/70 R42 abroncsokat hátul, valamint PTG központi gumiabroncs nyomás-szabályozó rendszerrel lett felszerelve, amely egy 1800 l/perces kompresszor segítségével 3,5 perc alatt képes az abroncsokat fel- vagy leereszteni. Ez az MF By You központ egyik opciója, és gyári extraként is elérhető.

Külső módosítások a traktoron:

- Teljes bukókeret a fülke körül a pilóták védelméhez
- Pótkerék hátul, 180°-ban kiforgatható daruval
- Második üzemanyagtartály
- Módosított kezelőszervek
- Két versenyülés biztonsági övekkel
- Független hátsó hidraulikus emelő- és első hidraulikus emelőrendszer
- Első híd felfüggesztésének módosítása
- 75 km/h végsebesség
- Oldalsó ablakok polikarbonátra cserélése
- Kameratükrök beépítése
 

MF Protect-U: rezgés és hanggátló légrés a motorháztető és szélvédő között

- A marokkói sivatag hőségében kulcsfontosságú volt az MF 8S Protect-U kialakítása, amely a kabin és a motorháztető közötti 24 cm-es légrés révén csökkenti a motor hőjének átterjedését a kezelői környezetbe. A tágas kabin a 6,6 m² üvegfelülettel és a 3,4 m³ belső légtérfogattal elegendő helyet biztosított két versenyülés beépítéséhez, valamint az eltolható kormányvezérlés kialakításához.

- A fülkében 14 légkondicionáló kimenet biztosította a megfelelő hűtést. A Protect-U kialakítás továbbá optimalizálta a motor hűtését: a levegő a motor mögül érkezik, nem elölről, ahogy a hagyományos rendszerek esetében. Az eredmény pedig tiszta levegő és csökkentett főlégszűrő terhelés.  

MF 8S  – készen a kihívásokra

Az MF 8S széra 2020-as bemutatása óta sokoldalú szántóföldi és szállítótraktorként vált ismertté. A 7,4 literes AGCO Power motorral szerelt modell a versenyre külön erőforrás programozást kapott, és 400 lóerő leadására volt képes, miközben extrém körülmények között is megbízható maradt.

Az MF 8S, egy teljesen gyári Dyna E-Power duplakuplungos váltóval lett felszerelve, amely ötvözi a fokozatmentes sebességváltók kényelmét a mechanikus sebességváltók hatékonyságával.

A Dyna E-Power tökéletes választásnak bizonyult a homokdűnék nehéz terepviszonyaihoz, hiszen folyamatos erőátvitelt biztosított, még sebesség- vagy tartományváltás közben is.

A versenyen résztvevő csapat zárszóként még hozzátette:
„A váltó kiválóan teljesített, lenyűgözően gyors reakcióidővel. A több mint 2000 km-es versenytáv, és több mint 13 órányi folyamatos váltásidő után bebizonyította, hogy méltó a valódi, versenyszintű szekvenciális váltó névre is.”

Forrás: https://startagro.hu/