akár 20%-kal kevesebb gumiabroncs kopás
akár 10%-kal alacsonyabb üzemanyag fogyasztásakár 50%-kal kevesebb taposás
akár 6%-kal több terméshozamVontatmányhoz
1 vezetékes, minden kerekénél külső vezetékes rendszer, menet közbeni szabályozáshoz
Ajánlatkérés
Menet közbeni nyomás szabályozás-Vontatmányhoz
Az AIRBOX/drive 1L 1 vezetékes rendszer egy "utólag felszerelhető rendszer", amellyel menet közben kényelmesen, a vezetőfülkéből állíthatja be az abroncsnyomást. A megállással és kiszállással járó gondok nélkül vezethet alacsony abroncsnyomással a szántóföldön, ami védi a talajt, vagy magas abroncsnyomással az úton, amivel abroncsokat és üzemanyagot takaríthat meg. Minden mezőgazdasági vontatmányhoz adaptálható.

A forgócsatlakozó a vontatmány kerékcsavarjaira koncentrikusan a tengely középvonalába egy megfelelő tartókonzol segítségével van felcsavarozva, így a forgórész és az állórész egymáshoz illesztéssel van rögzítve. Egy nagy keresztmetszetű munkavezeték megy a forgócsatlakozótól a kerékszelephez.

A kerékhez vezető levegő vezetéket a sárvédőn lévő teleszkópos csövön keresztül vezetik a kerék közepéig, amellyel a forgó kerék oldalirányú távolsága egyidejűleg állítható.

Az AIRBOX/drive 1 vezetékes rendszer egyszerűen és kényelmesen kezelhető a vezetéfülkében található kapcsolóvezérlő panelen keresztül. A vezető a szántóföldi és közúti közlekedéshez egyszer választja ki a kívánt légnyomást a vontatmányra szerelt nyomásmérő konzolon, amit a rendszer elment.

A vezetőfülke kezelőkonzoljában található váltószeleppel egyetlen mozdulattal válthat a két előre kiválasztott nyomástartomány között. A vezérlő azonnal elkezdi beállítani ezt az értéket az összes csatlakoztatott gumiabroncsban. A TARGET és ACTUAL értékek folyamatosan megjelennek a megfelelő nyomásmérőkön.

• Az abroncsnyomás csökkentésével a szántóföldön az abroncs erősebb belapulása és közel 100%-kal nagyobb felfekvő felület növekedése érhető el • A talajnyomás ezáltal jelentősen csökken és a nyommélység akár 50%-kal is csökkenhet • A laposabb nyomvályúk a gyökérzet számára jobb átjárhatóságot biztosítanak, így ezeken a felületeken akár 6%-kal nagyobb termésátlag érhető el • A nagyobb felfekvő felületnek köszönhetően több profilborda kapaszkodik a talajba; a vonóerő akár 20%-kal, a területteljesítmény akár 10%-kal is növekedhet, egyidejűleg az üzemanyag fogyasztás 15%-kal való csökkenése is elérhető • Mindemellett a csökkentette abroncsnyomás jelentősen puhább, ember-, és gépkímélő közlekedést eredményez a szántóföldön (50%-kal kevesebb lengés) • Az elvégzett talajmunkát követően az abroncsok ismét gyorsan a közúti abroncsnyomásra fújathatók, így biztosítva a szükséges közlekedésbiztonságot. • A magasabb közúti abroncsnyomás ezen kívül az üzemanyag fogyasztást (-5%) és a gumikopást (-20%) is csökkenti *Forrás: LU Mitgliederinfo 2003, Dr. Weibach, Uni Kiel


A nagy légtérfogatú gumiabroncsok miatt a vontatmányoknál általában külön légellátó rendszerek alkalmazása szükséges. A PTG különféle légellátó rendszereket kínál, amelyek szükség szerint automatikusan be- és kikapcsolnak.
Karbantartást nem igénylő forgó átvezetések, nincs szükség utánzsirzásra. Hosszú élettartamú forgócsatlakozók speciális tömítések használatával. Kézi működtetésű golyós csapok a felnikben. Használaton kívül a vezetékek szelep zárása után leválaszthatók. Működés kapcsolószeleppel (fokozatmentesen előre választható guminyomás szántóföld/közút). FONTOS : az 1 vezetékes rendszer állandó nyomás alatt van! Vezeték sérülés esetén a traktorral meg kell állni és a kerékszelepet kézzel el kell zárni. A rendszer biztonsági szeleppel csatlakozik a sűrített levegős fékrendszerhez, így a 6,5 bar tápnyomás mindig garantált. A nagy légtérfogatú gumiabroncsok miatt a pótkocsiknál általában külön légszállító rendszer alkalmazása szükséges. A PTG cég különféle légellátó rendszereket kínál erre a célra.
akár 20%-kal kevesebb gumiabroncs kopás
akár 10%-kal alacsonyabb üzemanyag fogyasztásakár 50%-kal kevesebb taposás
akár 6%-kal több terméshozam